Örgü Yastığımı Sonunda Bitirebildim



Yastık yüzü örgüm bitince çok mutlu oldum. Yakalaşık üç haftadır her akşam azar azar örüyordum. Dün akşam dikip, düğmeleri yerleştirince yastık ortaya çıktı. Düğmeleri düğme kutusundan buldum onun için birbirinden farklılar.Yastığın eni yaklaşık 45 cm boyu 5ocm civarında (oldukça esnek bir örgü) . 75 ilmekle başladım ve 97 cm uzunluğunda büyük bir dikdörtgen ördüm. Son 4 sırada ara ara 2'şer ilmek keserek ilik yerlerini bıraktım. 7 cm lik kısmı içeri kıvırarak düğmeleri yerleştirdim.300 gr sakal ip kullandım 4,5 numara şişle ördüm. Yastık içi evde vardı. Düğmeleri de satın almayınca yastık yüzü 3 YTL ye mal oldu.


Sizde elinizde bulunan yastık içinin ölçüsüne uygun yüz örmek isterseniz, şöyle bir yöntem önereceğim:Elinizdeki ip ve örmek istediğiniz şişle küçük bir örnek örüyorsunuz önce ve orta yerinden mezuro ile mesela 10 cm lik kısmı ölçüp bu cm ye kaç ilmek düşüyor hesap ediyorsunuz.Ölçüyü sağlıklı olması için orta yerden almak önemli.


Mesela 10cm ye 20 ilmek düşüyorsa 40 cm eninde yastık yüzü örmek için 80 ilmekle başlamanız gerekiyor.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

yast???n ?ok ??k olmu?. ?ocuklar?n g?le g?le kullans?n.
 

saadet

Adsız dedi ki...

eline sa?l?k ?ok g?zel olmu?.sa?l?kla kullan?n in?allah..
 

nsevil

Adsız dedi ki...

harika olmu?..
t?rkiyeye gelince bir s?r? ip ve ?i? alaca??m. birde ?e?it ??it boncuklar..burada y?nler o kadar pahal?ki.
senin yast???n cok g?zel olmu?. ellerine sagl?k.. sakal ip cok iyi fikir..
 

hanife

Adsız dedi ki...

Asl? Han?m;
Sayfan?z? tesad?fen g?rd?m. ?ok ho?uma gitti. Asl?nda el sanatlar?na kar?? ?ok yetene?im yok. Ancak k???k diki? makinan?z?n ?ok pratik oldu?unu zannediyorum. Bu diki? makinan?z? nereden temin ettiniz.Bu konuda bilgi verebilir misiniz?(Ankara'dan temin edebilir miyim?)
Hande G??l?  

Anonymous

Adsız dedi ki...

Arkada?lar yorumlar i?in te?ekk?r ederim. Sevgili Hande
Cevab? elbisenin yorum k?sm?nda vermi?tim. ayr?ca mail adresine de g?nderdim. Sevgilerle...
 

asli altan altundal

Adsız dedi ki...

Bu yast??? san?r?m ben tan?yorum. Yani ge?enlerde l?ks bir ma?azada g?rm??t?m. Ama olduk?a pahal? bir?eydi. ?rg?den az biraz anlad???m i?in de fiyat dahada abart?l? gelmi?ti bana. Bundan mutlaka bende ?rece?im. ?zellikle renk bir harika olmu?. Bu t?r bilgileri payla?mak ?ok ho? bir duygu. Te?ekk?rler ve kolay gelsin. 

Canan ?zden

Adsız dedi ki...

Canan ?ok hakl?s?n ben bu yast??? step ma?azas?nda g?rd?m. Ve aynen uygulamaya ?al??t?. Step ciler duymas?n. Oradaki fiyat? 55 YTL. Olduk?a pahal? . Tavsiye ediyorum . Bu sakal iplerin ?ok ho? de?i?ik renkleri de var.Kolay gelsin. 

asl? altan altundal

Adsız dedi ki...

yast?klar?n?z har?ka olmus cekmeceden buldugunuz dugmeler ayr? b?r hava katm?s sevg?lerle asl? hocam
 

suleyman ar?

Adsız dedi ki...

hocam ?sler?n?z? cooooooooooook beyend?m umar?m bu guzell?kler?n devam? gel?r manty? can?m cok cekt? anneme yapt?rd?m af?yetle yed?m bu g?b? etk?nl?kler? cok az k?s? yap?yo her halde d?ler?m ?nsanlar bu g?b? seylere yonel?r 

suleyman ar?

Adsız dedi ki...

Sitenizi yeni ke?fettim. ?ok be?endim.Elinize g?z?n?ze sa?l?k. Ye?ilin en sevdi?im tonundaki sakal iple ?rd???n?z yast?k beni cezbetti do?rusu. Hemen ayn? rengini bulup bende ?rmeye ba?lad?m.Bir tane de patl?can morunu ?rmek istiyorum. San?r?m sonu gelmeyecek, g?kku?a?? renklerini olu?turaca??m. Bir de ayn? ipten lif ve 11 ya??ndaki o?luma yatak ?rt?s? ?rmek isterim ama nas?l yapsam yani kare kare ?r?p eklemek mi vs. bir fikir verir misiniz? Renkleri nas?l se?sem.Te?ekk?rler. 

G?lser

Adsız dedi ki...

G?zel yorumun i?in ?ok te?ekk?rler G?lsen,
Yast??? ?rmene de ?ok sevindim.
Ger?ekten g?zel oluyor ve sakal iplerin ?yle g?zel renkleri var ki insan hangisini ?rece?ini ?a??r?yor. erkek ?ocu?u oldu?u i?in canl? hareketli renklerin birle?imi ho? olur gibi geliyor. Sonbahar renklerinden ben de bir battaniye d???n?yorum. 10*10 veya 20* 20 lik kareler birle?tirilebilir ama yapmadan ?nce bir ?rnek ?r?p denemek laz?m . Bu i?i yapmak i?in ben yaz tatilini bekliyorum. ?rd???n i?lerin resimlerini yollayabilirsen mail adresime ,yay?nlar?m Sevgiler. kolay gelsin. 

asl? altan altundal

Adsız dedi ki...

bay?ld?m bu yast??a. ?ok g?zel olmu?.?rg?y? pek beceremem ama bu d?z ?rg?. yapabilirim san?r?m.
sevgiler. 

p?nar

Adsız dedi ki...

saadet?im sakall? iplerden klozet tak?m? yap?yorlarm??. bu konuda bilgin varm? yada dola?t???n sitelerde hi? rastlad?nm? can?m. Karde?im ?rmek istiyor. bu konuda fikrini almak istedim.
?imdiden te?ekk?rler.
 

raziye gider

Adsız dedi ki...

yastigin cok guzel olmus ellerine ve kollarina saglik
baska guzel el isi orneklerinide bekliyorum.

Sevgiler

Song?l AY 

songul ay

Adsız dedi ki...

cok guzel olmus bende 6.ci sinifa gidiyorum ve tasarim dersinde boyle bir yastik yapacagim

Adsız dedi ki...

iyi akşamlar....sakal ipi bende cok seviyorum sakal ip ile klozet takımı ..mutfak sandelyelerıme ortu ekmeklık poşetlık ordum bence cok hos duruyor