Sürahi Örtüsü



Arkadaşlar bir süredir uğraştığım "sürpriz iş " budur.Umarım beklediğinize değdi. Mudo Concept 'in bir tanıtım broşüründe bardak örtüsü olarak gördüm benzerini.Yalnız benimki çok daha albenili oldu.


En yakın boncukçuya gidip parlak rengarenk pullar (yuvarlak ve kare olmak üzere) ve uzun , kısa, iri ,ufak boncuklar alarak işe başladım. Dökümlü olabilmesi için şifon kumaş kullandım. Aldığım kumaşın eni tek en. 30 cm boyunda aldım, bunun gibi üç örtü daha çıkar.Sürahime göre ölçerek - tabii dikiş payı bırakmayı ihmal etmiyoruz- kumaşı kestim. Daha şık duracağını düşünerek kenarlarını elde bastırdım. Makine dikişide uygun olur. Bir daha denersem düz dikiş dikeceğim.


Kumaşın kenarlarını bastırma işi bittikten sonra boncukları ipe dizmeye başladım.İpin tam ortasına küçük bir boncuk yerleştirip ikiye katladım . İki kat ipten diğer boncukları geçirdim böylece tüm boncuklar ipte sabit durabildi.Kendi sürahinize veya bardağınıza göre kumaş ve ipin boyunu ayarlayabilirsiniz.

Boncuk dizileri tamamlanıp kumaşa eklendikten sonra en eğlenceli kısım başlıyor... Yuvarlak ve kare pulları ortasına birer boncuk koyarak uygun simetride diktim.Apayrı bir hava kattı. Artık sırf bu sürahi örtüsünü görebilmek için bile mutfağa girebilirim...

24 yorum:

Adsız dedi ki...

Asl? ger?ekten de?di bekledi?imize ellerine sa?l?k,gelin gibi olmu? s?rahin! ?ok ??k ,yapmas?da kolay ve zevkli ,?ok be?endim bende ?nce kendime yapay?m sonrada yap?p hediye ederim aileme ...?ok ho? bir hediye olur  

nalan

Adsız dedi ki...

bekledigimize degdi, buna emin olabilirsin. bana cok hos bi fikir verdin. elimde ortasina boncuk isledigim bi deneme parcasi var. kenarina nasil bise yapayim diye dusunuyordum. harika olmus ellerine saglik 

nazli

Adsız dedi ki...

s?rahiyi gelin yapm??s?n.ger?ekten ?ok ho? bir fikir. ben de hacer'e yapt?ray?m birtane. 

saadet

Adsız dedi ki...

Asli hanim eskiden kizlarimizin ceyizinde evlerimizde surahilere bardak altlarina dantel orulurdu.ne guzeldi.bunlari bugunumuze ta??diniz ellerinize gonlunuze sa?lik. munev 

munev

Adsız dedi ki...

ne kadar cici bir deneme. insan?n devaml? su i?esi gelir bu ?rt?ye bakt?k?a. ??k?r ??k?r... 

hacer

Adsız dedi ki...

mrbalar.sitenizi her zaman tabii vakit bulduk?a geziyorum ama ben ?u anda kendi fikrimi s?yl?yorum.s?rahi ?rt?s?ne g?zel dedim lakin;boncuk olmasaym?? daha ho? dururmu? diye d???n?yorum kendi fikrimce.tabii herkesin kendi fikri.bana k?zacak olursan?z;beni saadet abla tan?yor(fiyonk sitesinin sahibi)neyse.ama gere?ekten ho?.boncuksuz olsaym?? ne bileyim daha g?zel olacakm??.
sevgilerimle.
ne olursunuz bana k?zmay?n
sadece kendi fikrimi sundum 

merve

Adsız dedi ki...

sitenizi yeni ke?fetmeme ra?men yapt???n?z eli?ilerine bay?ld?m ?rt?n?n b?y?k boylar?n? koltuklar?m i?in kullanmay? d???n?yorum ellerinize sa?l?k 

aliye

Adsız dedi ki...

Cok guzel olmus, gercekten bir icim su. Ben de surahi ya da vazolar icin bir farkli bir aksesuar hazirlamistim. Ilerki gunlerde bloga eklerim diyordum, ama sizin muhtesem surahiyi gorunce tarihi one aldim.

sevgiler 

tuhfe

Adsız dedi ki...

sizleri sitemi ziyarete yorumlar?n?zla moral ve destek vermeye beklerim sevgiler 

munev

Adsız dedi ki...

munevce.megaturka.com yazmayı unutmuşum sevgiler

Adsız dedi ki...

eline sa?l?k can?m arkada??m ?ok ??k olmu?.?zendirdin bizi .... 

nsevil

Adsız dedi ki...

MERHABA,
SITENIZI ZEVKLE TAKIP EDIYORUM.SURAHI ORTUNUZ COK GUZEL OLMUS ELINIZE SAGLIK.ORGANZE ORTUNUZLE COK YAKISMIS.ORTUNUZU NERDEN ALDINIZ ACABA?SEVGILER SADIMAN 

?ADIMAN

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Tum yorumlara tesekkur ediyorum oncelikle.
Sadiman ?rt? tepe homedan. Geni? haline alisveriskeyfi  bolumunde bakabilirsin.Sevgilerimle. 

asl? alatan altundal

Adsız dedi ki...

merhaba,
sitenizi yeni ke?fettim..bu s?rahi ?rt?s?n? g?r?pte be?enmemek m?mk?n de?il.harika olmu?..bende de ayn? renkte ?ifon kuma? var.boncuk al?p ilk f?rsatta ?eyizim i?in ba?layaca??m.g?ze ?ok ho? g?r?n?yor ve ?ok modern..ellerinize sa?l?k 

SibelG

Adsız dedi ki...

merhaba sitenizi bende yeni tan?yanlardanm.??renciyim fakat incik boncukla u?ra?may? ?ok seviyorm... yapt???n?z i? ?ok ??k... g?zel ?al??malar?z? g?rmek ?midiyle... 

berna

Adsız dedi ki...

elinize sa?l?kkkk 

esra

Adsız dedi ki...

slm asli s?rahiyi cok begedim cok g?zel olmus ben b?yle seyleri cok seviyorum ama yapamiyorum yapsam hemen bikiyorum sana afferin devam et............... 

arzu

Adsız dedi ki...

wwooooooooowwwwwwwww asli suerahi ortusunu cok begendim bende denemek istiyorum ama senin kisi kadar guzel olmayacayini biliyorum  

yasemin

Adsız dedi ki...

merhaba bendeniz deniz sitenizi be?eniyle takip ediyorum bu s?rahi ?rt?s? size yazmama sebep oldu ?ok be?endim ?ok orjinal bir fikirdi tebrikler 

deniz

Adsız dedi ki...

merhaba bendeniz deniz sitenizi be?eniyle takip ediyorum bu s?rahi ?rt?s? size yazmama sebep oldu ?ok be?endim ?ok orjinal bir fikirdi tebrikler 

deniz

Adsız dedi ki...

555 

55

Cocukla Cocuk dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık, hem bu sayede sizin sitenizle de tanışmış olduk.

Adsız dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım.

Annekaz dedi ki...

merhaba

çok güzek olmuş linkinizle beraber sitemde yayınlamak isterim sevgiler