Rişölye İşi Masa Örtüsü


İşte şu anda elimde olan ve en değer verdiğim elişi. Rişölye işi beyaz iş olarak bildiğimiz işlerin tamamen elde yapılmasıdır. Elde yapıldığı için oldukça zahmetli ve uzun zaman alan bir iş. Ben basit bir örnek seçtim.


Çiçek modeli. Modeli önce kağıda çizdim.Sonra da masa örtüsünün etek kısmına gelecek şekilde sıra sıra koyarak ,yıkanınca çıkan bir kalemle kumaşa çizdim.
Çiçekleri örtünün üzerine çizme işlemi bitince rişölye işine başlamadan önce kalın bir iple işlenecek yerleri teğellemek gerekiyor.


Yapılışı aslında oldukça kolay. Fotoğrafta görüldüğü gibi ,kalın iple teğellenmiş sınır üzerinden, iğneyle ipi sararak geçiyorsunuz.


Masa örtümün uzunluğu sarkma payıyla birlikte 200 cm , eni de 170 cm. Çiçekleri örtünün etek kısmında kalacak şekilde yerleştirdim. 57 adet çiçek var ve şimdiye kadar 13 tanesini işlemiş durumdayım.
Çiçeklerin aşağı sarkan kısımları, yani yapraklarını çevreleyen kumaş kesilip çıkarılacak, henüz 13 çiçek işlediğim için kesmedim. Kesildiği zaman kumaşın daha sağlam olması için işlemeden önce her çiçeğe ütüyle sabitlenen tela ekliyorum. Böylece altta kalan yapraklar boşlukta sallanacak ve zannediyorum hoş olacak.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba bu i?i ?nce elle i?leyip sonra makinada m? i?liyorsunuz
 

akan

Adsız dedi ki...

Tamam?yle t?m i? elde yap?l?yor. Makinayla hi? ilgili de?il . Onun i?in uzun zaman al?yor. Ama zevkli oldu?unu s?ylemeliyim. 

asl? altan altundal

Adsız dedi ki...

Ellerinize saglik asli, m?this! Adim adim g?stermen cok hos olmus!Sana kolay gelsin
 

dilek

Adsız dedi ki...

Sevgili Asli, bu el isi ile yapilmis ?rt?ler, bilhassa yabanci ?lkeler de cok pahaliya satiliyor, sayeniz de yapilisi hakkinda bilgilenmis oldum, en yakin zaman da denemek istiyorum, benden de ufak bir ipucu vereyim: aldiginiz kumasi islemeye baslamadan ?nce, m?mk?n oldugu kadar sicak su ile yikayip, sonra baslayin,bu yolla, islemeler de daha az ceker ve kirismaz.
Bu el isi ile yapilmis ?rt?lerimi, az miktar kolaliyor ve nemli halinde iken ?t?l?yorum.
Yeniden tesekk?rler ve selamlar.
 

Lameer

Adsız dedi ki...

merhaba asl?
sana bir sorum olacak...annemin ordugu danteller var (haziranda k?zkardesim evleniyor) bu dantelelri masa ortusu yapacag?z yanl?z buyuk kare motifler onlar? birlestirip kenarlar?na kumas dikmek istiyoruz...senden ricam butur ortulerde hangi kumas cinsi kullan?l?r cevremizde arast?rd?m ama kimseden net bir cevap alamad?m...
tesekkur ederim
dilek
 

dilek

Adsız dedi ki...

Merhaba Dilekci?m
Ben evlenirken anneanemden kalan dantelleri ayn? ?ekilde yapt?rm??t?k. 100% pamuklu kuma? kulland?k. Yaln?z b?yle kuma?lar? kullanmadan ?nce mutlaka y?kamak gerekiyor. ?t?s? kolay de?il. Kola yapmak ?ok g?zel sonu? veriyor. Yaln?z bunu yapt?rd???m?z yer Sentetik , likra kuma? kullan?rsan?z ?t?ye gerek olmaz demi?ti. O zaman kolayca sarar?yor ve rengini d?zeltemiyorsun. annemin kapalama yorgan i?in dantelleri vard? onuda nevresim tak?m?na d?n??t?rd?k. Patiska kulland?k. Bunlar?n tek sorunu ?t?s?. Mutlaka ?t? gerektiriyor. Ama her zaman beyazl??? koruyabilirsin.Sevin?li bir haber kolay gelsin diyorum. Tela?eniz ?oktur.
 

asl? altan altundal

Adsız dedi ki...

tesekkur ederim asli...
hafta sonu kumas isini halledecegiz.%100 pamuklu kumas icin onerebilecegin bir marka varm?(bende cok soru soruyorum hakl?s?n)eminonunden bulabiliriz diye dusunuyorum.bizde senin gibi patiska kulland?k yatak tak?mlar?nda...ayr?ca su buyuklerin ozenle haz?lrad?g? dolap ortusu konusu var...anneme gore patiska kenar? dantel bizde kapitone alal?m diyoruz.evet telasimiz cok ama bizde daha cok dantel olsun olmasin konusu tartisiliyor:)
 

dilek

Adsız dedi ki...

dilekci?im tabiiki sorabilirsin.Ben evlenirken de dolap ?rt?s? mesele olmu?tu. Anneannem kenar danteli ?rm??t? . onu dolap ?rt?s? haline d?n?st?rd?k. ama kapitone daha kullan??l? olabilir. Dantelli ?rt?de bana g?re daha ??k. Asl?nda tamamen kullanacak ki?iye ba?l?. Eskiden s?merbank patiskalar?n? g?venle al?yorduk. Ge?en g?n annem patiska aram?? kalitelisini bulamad?m eskisi gibi yok diyordu. Ama Emin?n?nde mutlaka vard?r.Ben bursa kuma? pazarlar?n? dola??r?m genelde. kolay gelsin . Her?eyin en g?zeli en hay?rl?s? olsun...  

asli altan altundal

Adsız dedi ki...

sevgili asl?,

siteni portakal a?ac?nda gezinirken linkler aras?nda ke?fettim. neredeyse 1 y?ld?r aray?pta bulamad???m beyaz i? tekni?ini sayende ??rendim. s?merbank kapanmadan alm?? oldu?um patiskalar?m var, mutlaka senin bu ?rne?inle denemek istiyorum. sana bir sorum olacak ''Kesildi?i zaman kuma??n daha sa?lam olmas? i?in i?lemeden ?nce her ?i?e?e ?t?yle sabitlenen tela ekliyorum'' demi?sin. acaba t?m motifleri i?ledi?in zaman ?zerine telay? koyup ?t?l?yor sonrada i?lerini kesiyor musun? yoksa telay? kuma??n alt?na koyuyor, teyelliyor, kal?n iple sar?p, ?t?leyip kesiyor musun? biraz uzun oldu ama bu benim i?in ?ok ?nemli cevap verebilirsen ?ok sevinirim.

Yazarken bile ne kadar heyecanland???m? anlayabilirsin, yani bu i?i ??renmek benim i?in ne kadar ?nemli anla l?tfen!::)) 

ye?im

Adsız dedi ki...

Merhaba Yesimcim,
Cok sevindim bu isi ogrenmene bende senin hissettigin heyecanla baslamistim. Hernekadar ?u anda bitiremesemde yavas yavas yap?yorum. Bir k?sm?n? telas?z isledim. Sonra halam bu fikri verdi.isleyecegim kumasin altina telayi utuluyorum. Sonra bilinen usulde isliyorum. Yani telali kumasa risolye yap?yorum.Bu arada henuz hic kesme islemi yapmadim. Ama tela sayesinde sorun cikmayacagina inaniyorum.ise basladiginda haberleselim. Cok s?k , cok guzel olacak bitirince eminim. Kolay gelsin. Sevgilerimle... 

asli altan altundal

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba,

asl?nda ben dayanamay?p d?n ak?am deneme mahiyetinde 1 adet i?ledim fakat telam olmad??? i?in telas?z yapt?m ve kestim. inan umdu?umdan daha g?zel oldu. ?ok ??k duruyor.?al??t???m i?in ancak haftasonu tela almaya gidebilece?im ama olsun o kadar uzun zamand?r ??renmek istedi?im bir konuydu. yard?mlar?n ve anlat?m?n i?in tekrar te?ekk?rler....

not: asl? ornegi cizip teyelleyip orne?in arkas?na telay? ?t?leyip sarmaya ba?l?yorsun dimi? s?ralamay? do?ru anlam?? m?y?m? 

yesim

Adsız dedi ki...

Merhaba Yesimcim,
Sen benden once bitireceksin. :-) Bittigi zaman burada yayinlamayi cok isterim. Yazdigin siralama dogru.Kumasa yikaninca cikan kalemle ornegi ciziyorum. Sonra altina telayi koyup utuleyip tegelliyorum. sonra da isliyorum.Tegelledikten sonra da tela konup utulenebilir. Ben henuz kesmedim senden sonra deneme istegi dogdu.Asl?nda zamanla , yikandikca kenardan atabilir korkusuyla telalaniyor.Belki konmasa da sorun c?kmayacak.

Kolay gelsin . Seninki de masa ortusu mu olacak ?sevgilerimle... 

asl? altan altundal

Adsız dedi ki...

selam asl?,

ben (becerebilirsem eger) fiskos ve somentablo yapmay? deneyecegim. d?n ak?am yapt?g?m ?i?ek telas?zd? ?ok g?zel oldu fakat kesilince ilerleyen zamanda banada atabilir gibi geldi onun icin mutlaka telalamak gerekir. insallah yar?n sabah tela al?p fiskos ortume baslamay? planl?yorum. 90x90 yada 100x100 kare olarak + eteklerine ve tam fiskosun ?st ortas?na gelecek sekilde c?cekler yapmay? planl?yorum. acaba altlar?n? k?v?rd?ktan sonra c?ceklerin tam alt?na gelen k?vr?lm?s kenarlar?n ustunu makinada sarsam m? ne dersin cok mu gosterisli olur?

sevgiler
yesim 

yesim

Adsız dedi ki...

asl?c???m bu aralar galiba yo?unsun yeni bir ?eyler bekliyoruz senin sayfana girmekten ?al??am?yorum nerdesin hadi yeni ?r?nler bekliyoruz 

Anonymous

Adsız dedi ki...

asl?c???m bu aralar galiba yo?unsun yeni bir ?eyler bekliyoruz senin sayfana girmekten ?al??am?yorum nerdesin hadi yeni ?r?nler bekliyoruz 

asiye

Adsız dedi ki...

mrb asl? benim k?z?m?n ad?da asl?.siteyi tesad?fen buldum ve ?ok be?endim bende dantel kanevi?e kuma? boyama ah?ap boyama i?ne oyas? boncuk i?leme yani a?a yukar? eli?inin bir ?ok tekni?ini biliyor ve b?t?n zaman?m? bunlara ay?r?yorum diye bilirim tabiki ?ocuklar?mdan ev i?lerinden sonra 31 ya??nday?m el i?ini ?ok seviyorum anneannenizin masa ?rt?s?n? ?ok be?endim bende oteknikten bir ?rt? yapmay? istiyorum ve sarma i?ini renkli mulinelerle yapmay? d???nd?m eli?i dostlar?na selamlar 

fatma

Adsız dedi ki...

Merhaba,
?al??malar?n?za bay?ld?m. Ri??lye i?inde kulland???n?z ipli?in markas? veya t?r? nedir. Yard?mc? olursan?z sevinirim.
Sevgiler...
  

evcilelfe

Adsız dedi ki...

selam arkada��m
�rneklerin a��klamalar� neden �ifreli yaz�yor.yapmak istiyorum ama okuyam�yorum.neden acaba 

h�lya