Hoş Bir Kazak Modeli







Çocuklarım doğmadan önce ördüğüm bu kazağı hala severek giyiyorum.
Kazağın üzerindeki çiçekler örülerek işleniyor.Modelle birlikte iplik değiştirilerek yapılıyor.Bu şekilde yapılması biraz zor ama daha güzel durmasını sağlıyor.Yıllar öncesine ait bir 'Burda' dergisinden bulduğum model tamamen düz örgü. Buradaki tek zorluk desene göre iplik değiştirip düz örgüye uygulayabilmek.

IMG_0009
Kol kısmında üç ayrı çiçek deseni var.Kol oygusu yok .Desen kazağın sadece ön kısmında var.Arka düz. Kol ağzı, yaka ve bel lastik örgü.Kullandığım iplik Kartopunun 100% yün ipliği.Renkli kısımlarda ihraç fazlası yünleri kullandım.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

asli hanim el isi calismalariniza bayildim. ozellikle halanizin kirkyama calismalari harika. sizin yeteneginizde kendisine cekmis) keske benim elimdende boyle seyler gelse ve yapabilsem. bende kazak orerim ama yillardir almadim elime. 2 yildir ev hanimiyim bebegim oldugu icin. bos vakitlerde yapacak bu tur seyler ariyorum. ama tabi biraz sabir ve yetenek gerek sanirim. sizi yeniden tebrik ederim. bu arada siteniz cok basarili tebrik ederim..
sevgiler.. 

Hanife

Adsız dedi ki...

Sevgili Hanife

Bo? zaman? de?erlendirmek i?in el i?i yapmak bir?eyler ?retmek ?ok g?zel.Seni ?ok iyi anl?yorum.Tabii ?ok zaman alan i?ler. Bende el i?leriyle u?ra?maya yeterince vakit bulamad???mdan, kendimi avutmak i?in, eski yapt?klar?m? ve ?evremde g?rd???m g?zel i?leri bu sitede payla?mak istedim.Belki b?ylece yeni i?lere ba?lamak ve elde olan yar?m i?leri de?erlendirmek m?mk?n olabilir.
Asl? 

asli altan altundal

Adsız dedi ki...

ellerinize sa?l?k modeller harikayd? 

sevim

Adsız dedi ki...

BEN HAYATIMDA BU KADAR G?ZEL VE EMEK HARCANMI? ?R?NLER? G?RMED?M ELLER?N?Z DERT G?RMES?N HAR?KA OLMU? AYRICA YIKAMADI?INIZ ANT?KA ESER VARYA BENCE ESK?LER?N YAPTI?I HER?EY DAHA DAYANIKLI ?YLE TAHM?N ED?YORUM K? YIKANINCA BOYALARI YIPRANMAZ AKMAZ YAN?  

YE??M

Adsız dedi ki...

kaneviçe desenli kazaklara bayılıyorum.